Bericht aan onze klanten en leveranciers

Ghistelinck Automotive, de Waregemse automobielgroep die sedert 1950 het merk Mercedes-Benz verdeelt in België en Frankrijk, heeft vorige week een partnership gesloten met United NRJ, eigenaar van de autodealer MIG Motors.

Dit partnership betreft de overname van 50% van de aandelen van de MIG-groep waarbij er een akkoord is dat binnen een termijn van 5 jaar de overige aandelen zullen worden verkocht. De deal is onder voorbehoud van goedkeuring van de B.M.A (Belgische Mededingingsautoriteit). Closing zal plaatsvinden van zodra de B.M.A. haar akkoord heeft gegeven.

MIG Motors verdeelt de merken VW, Seat, Cupra, Skoda, Audi en VW Vans via 9 vestigingen in Oost-Vlaanderen : Gent Noord, Gent Zuid, Aalter, Sint-Martens-Latem, Eke, Zwijnaarde, Lievegem, Evergem en Wetteren.

Met dit partnership groeit Ghistelinck Automotive door naar een jaarlijkse omzet van 550 miljoen euro, waarvan 12.400 voertuigen, en dit met 20 vestigingen en 620 werknemers.

Vincent Yserbyt, Gedelegeerd Bestuurder (en eigenaar) van Ghistelinck Automotive verrast hiermee door merken buiten de Mercedes-Benz productgroep erbij te nemen. Via deze deal controleert de West-Vlaamse ondernemer eveneens de bevoorradingszekerheid van dochterondernemingen Luxauto en Top Rent Fleet Services, die eveneens deel uitmaken van Ghistelinck Automotive, en die momenteel over een wagenpark beschikken van 2.200 voertuigen, en hiervoor jaarlijks minstens 1.100 voertuigen dienen aan te kopen.

Hubert Sigiez en Christel Lootens, eigenaars van United NRJ, benadrukken dat de jarenlange ervaring in de automotive sector van Vincent Yserbyt een grote aanwinst is voor de MIG-groep en de juiste stap in de verdere groei van het bedrijf. “We vinden het fantastisch dat twee sterke groepen samen de krachten bundelen om de uitdagingen in onze sector aan te gaan.”, aldus beide eigenaars.

Voor u als leverancier / klant van de MIG-groep wijzigt niets: u kan verder blijven rekenen op de inzet van de MIG-medewerkers!