CROSS 3 MIG Motors

----------------------
Dag collega's,

MIG Motors staat op het punt digitaal te transformeren naar de 21​e eeuw dankzij de langverwachte lancering van CROSS 3 op dinsdag 15 oktober 2024. De komende weken en maanden zal op dit dashboard meer info komen over de uitrol van dit IT-platform en wat dit voor ons allemaal zal betekenen. Dankzij jullie inzet en hulp zal MIG Motors futureproof worden en wordt het voor jullie aangenamer werken.

Wij kijken er alvast naar uit!

Het CROSS 3 DPM-Team (Stijn Devooght, Bert Bossier, Melissa Christ, Jonas Delmaire)
----------------------

 
CROSS 3 Ambassadeurs en Experts

Veelgestelde vragen (FAQ)

Zal in de werkplaats gewerkt worden met een smartphone of tablet?

We hebben gekozen voor tablets omwille van het grotere lettertype, prijs en anti-verliesbaarheid. Een tablet zal de H.O. vervangen en hoe duidelijker hoe beter. Elke tablet zal bovendien worden uitgerust met een stevige beschermhoes.

Als er geen H.O.'s meer afgedrukt worden, hoe gaan we dan weten welke sleutel bij welke auto hoort?

Als oplossing hiervoor komen er sleutellabels in verschillende kleuren. Zo zal een wagen die wacht een rood label krijgen en een wagen die tot 17u blijft een blauw. Wagens die tegen de middag moeten klaar zijn, zullen een geel label krijgen. De visuele planning zal dus eerder een sleutelrek worden. Maar later meer daarover.

Moeten we blijven inplannen in Driver 2 en wat met de afspraken na 16/10?

We blijven inderdaad inplannen tot het laatste moment in Driver 2. Op de GO Live gaan we die moeten overplannen in Cross3, wat heel positief is want dan kunnen we al goed oefenen, zonder dat er klanten aan het wachten zijn

Moeten alle documenten gefactureerd worden voor we naar CROSS 3 gaan?

Dat klopt. Voor elk uur dat we in Driver 2 facturen wegwerken, zullen we in cross3 2 uur tijd winnen. Het niet volledig wegwerken van alle facturatie is een blokkerende factor om te converteren naar CROSS 3, dus we zetten alles op alles.

Wat moeten we doen met de stukken die besteld zijn maar nog niet geleverd tussen Driver 2 en CROSS 3?

Alle wisselstukken moeten in Driver 2 op niet-geleverd staan voor 14/10 (rood), we zullen die dus vanaf de GO LIVE in CROSS 3 dienen aan te kopen, als dat niet automatisch is gebeurd.

Zal ik na de migratie naar CROSS 3 nog op Driver 2 kunnen?

Ja, Driver 2 blijft nog een volledige maand raadpleegbaar op alle PC’s, na die maand nog een lange tijd vanop minimum 1 PC/site.

Zal de overgang op dag 1 niet chaotisch verlopen?

Er wordt per site een Hypercare team via D’Ieteren voorzien die de eventuele problemen zal mee helpen oplossen. We passen ook onze planningen aan aan deze onvoorziene omstandigheden en doen het enkele dagen wat rustiger aan.

Zal de volledige digitalisering niet voor problemen zorgen als het internet en elektriciteit wegvalt?

Sinds Driver 1 zijn we al volledig afhankelijk van een stabiel netwerk en klopt het dat er bij het wegvallen van noodzakelijke elementen zoals elektriciteit en internet, moeilijker kan gewerkt worden. Gelukkig is creativiteit een van onze waarden en slaan we ons steeds door deze periodes heen. Met de komst van CROSS 3, blijven we afhankelijk van deze elementen.

En wat als er een scanner of tablet defect is?

Er wordt een beperkte reserve hardware voorraad aangelegd in MIG Motors Eke.

Is mijn VAS PC klaar voor CROSS 3?

Vanaf 15/10 (niet vroeger) mag de service geactiveerd worden via de links in de map D’easy managed favorites door te klikken op after-sales. Kies dan voor CROSS3.